søndag 4. mai 2014

Strikkejakken Isrose

For et års tid siden eller så var mitt store prosjekt strikkejakken Isrose. Isrose har hette, og flott hullmønster langs stolpene og på hetten. Mønsteret var ganske krevende å strikke fordi det strikkes mønster både på rett- og vrangsiden. Jeg måtte passe på å markere hvor jeg var i mønsteret hele veien, for å ikke komme ut av det.

Foto: Isabelle Jansen

Foto: Isabelle Jansen

Jakken er designet av Lene Holme Samsøe en av mine favorittstrikkedesignere! Hennes mønstre er middels vanskelige og dameplaggene er feminine i formen. Hun har også designet mye fint til barn, og gitt ut flere strikkebøker. Mønster til Isrose finner du i boken Feminin strikk fra Cappelen Damm.




Jeg synes fargen på jakken er nydelig, og den har blitt en favoritt på litt kalde dager!



2 kommentarer:

  1. Den var fin, ser ut som myyye arbeid!!! Nydelig farge!

    SvarSlett
  2. Ja, tok sin tid denne! Strikket bolen først og da var det fint at armene kun var i glattstrikk så de gikk raskt! :)

    SvarSlett