søndag 25. mai 2014

Sommerfugl - kjole!

Jeg er veldig glad i flettestrikk, og har lenge hatt lyst å strikke en kjole til jenta mi på 2 år med sommerfuglmønster. Etter å ha leita i mønsterbøker og søkt på nettet etter sommerfugl-mønstre uten særlig hell endte jeg opp med å designe min egen kjole. Veldig moro å lage mønster selv, og ble fornøyd med resultatet og.



Jeg fant flere mønstre i hullstrikk, men synes ikke de kom godt nok frem og hadde veldig lyst på flettestrikk. Så jeg prøvde meg frem og tegnet og strikket og forkastet og tegnet på nytt. Etter å ha strikket 3 prøvemønstre ble jeg til slutt fornøyd og satte i gang og designe mønster til en selekjole.


Prøve og feile...
Ferdig kjole!
Sommerfugl på bærestykket
Sommerfugl i overgang fra rygg til sele
Kjolen ble ferdig akkurat i tide til å bli årets 17.mai - kjole for lille frøken, og er strikket i bambusgarn fra Hjertegarn. Den har en bord med sommerfugler nederst langs kanten, en litt større sommerfugl på brystet og en liten sommerfugl i overgangen til hver av selene på ryggen.


Du kan nå kjøpe mønsteret her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar