fredag 21. mars 2014

Påskehare strikket på en time!

På strikkesiden.no sin facebookside ble det i dag lagt ut et bilde med instruksjon på hvordan man lager søte små strikkede harer. De var så fine at jeg fant ut jeg måtte prøve å lage en selv!

Man strikker rett og slett et kvadrat i riller på ca 10 x 10 cm....


...tråkler en trekant slik bildet viser ...


 ...trekker i trådene og vips har man ører og hode!


Løsne litt på tråden og fyll bomull eller vatt i hodet, fest trådene og sy sammen kroppen langs ryggen. Fyll vatt i kroppen og sy ferdig. Sy til en liten hale, og broder nese og øyne og vips er harepus der!


Det tok bare en time fra jeg tok frem pinner og garn til haren var ferdig.



Bildet jeg så på facebook var merket med navnet på en polsk håndarbeidsblogg (fascinata.blox.pl) og etter litt søking og hjelp av google translate fant jeg ut at bildet var hentet fra denne bloggen,  Virkelig en inspirasjonskilde og vel verdt en titt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar