torsdag 19. juni 2014

Sommerfugl - dilla!

Jeg har blitt hekta på sommerfugler, og etter å ha lagd kjole til lille frøken fikk jeg lyst å strikke en topp med sommerfugler på

Tanken var først å lage genser, men så ble det litt komplisert å få mønsteret til å gå opp med armer og overganger og det hele. Så etter litt utforsking og mye tellinger, fellinger og økninger ble det rund hals på toppen.





Denne er strikket i Drops cotton merino, slik at den kan brukes som sommertopp nå en stund fremover, og er varm nok til å duge til høsten også med en tynn genser under! 

Toppen har lukking med knapper bak, og kan brukes begge veier, så den blir mer som en jakke om man snur den og bruker den med kneppingen foran. 

Mønsteret var ganske komplisert å få til, men målet er å skrive det ut etterhvert, og å prøve å forenkle litt slik at det er forståelig for andre enn meg selv og ;)

Ta gjerne en titt på sommerfuglkjolen også, og send meg gjerne tilbakemeldinger på topp og kjole. Det er gøy å høre om det jeg lager faller i smak, og jeg tar gjerne i mot tips og råd fra dere som kikker innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar