onsdag 5. august 2015

Ferdig med min lekre, oversized Cille - topp!

Å strikke i sirkel kan anbefales, - og ekstra moro på litt tykke pinner og med hullmønster slik at det går superraskt! Genseren ble faktisk ferdigstilt på under to uker. Riktignok i ferien, men likevel! For meg er det rekordfort, men mønsteret var så motiverende å strikke at jeg strikket i ethvert ledig minutt.


Etter de innledende rundene før jeg hadde skjønt og kunne huske logikken i hullmønsteret så gikk det unna. De første 10-15 omgangene krevde konsentrasjon og nøye mønsterlesing, deretter var det bare å strikke på.



Jeg gjorde noen små tilpasninger i mønsteret ettersom jeg strikker litt løst. Jeg stoppet etter 75 omganger   istedet for 80, og strikket armene litt videre enn på oppskriften. Resultatet ble veldig bra, - akkurat passe lang og oversized til lille meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar