lørdag 12. april 2014

Armstrikket skjerf!

Da har jeg og prøvd meg på den nye trenden med armstrikking. Det var uvant og annerledes enn vanlig strikking, men veldig gøy! Spesielt moro for en som er såpass utålmodig av natur som jeg er. Akkurat nå befinner jeg meg i Skudeneshavn hvor familien har feriehus, og da er det på Handlehuset jeg kjøper garn. De har spesialisert seg på Alpacca, men har også en del annet garn, blant annet fører de bambusgarnet fra Hjertegarn. Ta gjerne en titt på deres nettbutikk!

Jeg fikk se på 4-5 ferdigstrikkete skjerf i armstrikking og fikk god hjelp til å velge garn. Jeg endte opp med to hesper Viking Eco-Alpakka og ble rådet til å strikke med 4 tråder


Jeg lagde mitt skjerf i lilla og grått, og nøstet opp hespene før jeg startet for å slippe så mye floker. Jeg valgte å lage skjerfet ganske bredt, og la opp 20 masker. Det går to runder rundt halsen, og er veldig godt og varmt. Det eneste er at det klør bittelitt så mulig jeg bruker det utenpå en genser med litt krage eller har et tynt skjerf innenfor, for jeg tror dette kan bli et nytt favorittskjerf! 



Her kan du se hvordan det gjøres:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar