onsdag 9. juli 2014

Ferie og sommerstrikk!

Nyter deilige dager i feriehuset vårt i sommerbyen Skudeneshavn her på Vestlandet, og dagen starter gjerne med en kaffekopp og strikketøyet mens veslejenta spiser frokosten sin. Så får gjerne strikketøyet hvile mens vi er ute og leker, tusler en rolig tur, kikker innom en butikk eller to, sykler litt, spiser god mat og slår av en prat med en trivelig nabo.


Strikketøyet tas frem igjen til en pause med en kaffekopp i solen på trappen, eller til kvelden når lillefrøken har lagt seg. Etter sommerfuglkjolen i str 1 år, hev jeg meg over min fine aranjakke i ull, men så ble fristelsen for stor så i går gikk turen innom Handlehuset for å kjøpe bomullsgarn.Endte opp med King Cotton, egyptisk bomull til pinne nr 6. Nydelig garn og godt med tykke pinner og garn til en utålmodig sjel.


Handlehuset er spesialister på alpakkagarn, og jeg var så heldig å få med et flott handlenett fra Du Store Alpakka til å ha mitt nyinnkjøpte garn i. Veldig praktisk til å både oppbevare og ta med seg strikketøyet i. Så nå tror jeg det blir en ny kreasjon og nytt mønster med sommerfugler på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar