torsdag 27. februar 2014

Lag ditt eget strikkemønster med StitchSketch!

Dersom du eier en smart-telefon eller et nettbrett kan du raskt forvandle et bilde til et strikkemønster ved hjelp av appen StitchSketchLE. Jeg har testet ut gratisversjonen for mobil, og synes det fungerte fint på enkle bilder, mens foto av mennesker eller andre mer komplekse bilder ikke ble noen suksess. Det er mulig det er bedre å få til på versjonen for nettbrett og dersom man kjøper betalversjonen. 

Foreløpig har jeg det gøy med den enkle gratisversjonen så tenkte dele med dere hvordan det gjøres og hvordan resultatet blir! Jeg er jo klima-flyktning fra Trøndelag så synes det passer fint å starte med å lage strikkemønster av en ekte trønderbart. 


Slik så bildet jeg startet med ut, - en eske med en bart på. 


I appen ser det da slik ut etter jeg har importert inn bildet. I appen kan jeg velge hvor mange farger jeg vil bruke og om jeg vil se rutene med farger eller symboler i et diagram. Appen fungerer også for broderimønstre. 


Deretter kan jeg sende bildet per e-post om jeg ønsker det.  
Så gjenstår det å se om det blir strikket noe med  trønderbart-motiv på etterhvert. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar